Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

Zašto treba uzimati glutamin

Zašto treba uzimati glutamin

1. Vaše tijelo ga ne može proizvesti dovoljno kada ste u jakom treningu.

Glutamin je amino kiselina: jedan od gradivnih blokova proteina. Klasificirana je kao uvjetno esencijalna amino kiselina, što znači da iako je tijelo može proizvesti od različitih drugih prekursora ne može uvijek dostići količinu koja je tijelu i potrebna. Manjak se javlja kod različitih tipova dijeta ili kada je povećan stres usljed bolesti, povreda, operacije, dugog i napornog vježbanja itd.

2. Glutamin se može smatrati kontrolirajućom amino kiselinom za mišićni rast.

Tokom stresnih perioda, glutamin se otpušta iz mišića što ima veliki uticaj na njegovu sintezu i skladištenje. Ovo se dešava jer je u tom stanju potrebniji drugim tkivima u tijelu koja ga ne mogu sama stvoriti, uključujući ćelije imunog sistema i crijeva. Kada glutamin napusti mišić, mišić počinje da dehidrira. Dehidracija vodi do katabolizma proteina. Povećanjem nivoa glutamina postiže se povećanja hidratacija ćelija i bolja proteinska sinteza što oboje vodi do mišićnog rasta.

3. Esencijalan je za imunološki sistem

Ova karakteristika je najvažnija kada se radi o oporavku i obnovi mišićnog i koštanog tkiva. Nadalje, zdrav imunološki sistem vam omogućava da trenirate naporno bez manjih ali otežavajućih smetnji poput prehlada i viroza.

4. Glutamin omogućuje da trenirate jače.

Ovo se ne dešava samo zbog ubrzanog oporavka, kojeg glutamin omogućuje, već i zbog toga što se ponaša tako da apsorbuje mliječnu kiselinu koja se javlja usljed zamora u mišićima.

5. Glutamin poboljšava moždanu funkciju

Mozda niste svjesni veze između moždanih hemijskih procesa i mišićnog rasta ali ona itekako postoji. Npr. glutamin podiže nivo neurotransmitera poput gama amino butryc acid (GABA), koji pospješuje relaksaciju i oporavak, između ostalog, a čak djeluje i na lučenje hormona rasta.

6. Glutamin je glavni energetski izvor za mnoge važne crijevne ćelije.

Vodeći brigu o tim ćelijama nećete samo osigurati bolju probavu i apsorpciju nutrijenata nego i sačuvati doprinos koji probava ima kod imunološkog sustava.

 

Podijeli