Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

Zašto je voda važna za izgradnju tijela?

Zašto je voda važna za izgradnju tijela?

Fizička aktivnost kao što je bodybuilding, izlaže tijelo velikim naporima koji mogu uzrokovati gubitak vode. Intenzitet i trajanje treninga, uvjeti u kojima trenirate, odjeća koju nosite, sve to značajno utječe na gubitak vode. Dodatno, individualne fizičke karakteristike poput tjelesne težine, spola, godina i brzine metabolizma isto tako utječu na gubitak vode.

U bodybuildingu, kontrakcije mišića prilikom dizanja utega, uzrokuju metaboličku toplinu. Budući da tijelo nastoji održati normalnu tjelesnu temperaturu, višak tjelesne topline mora biti predan vanjskom okolišu. Zato je vježbanje uvijek popraćeno znojenjem.

Gubitak vode znojenjem može dovesti do promjene u volumenu plazme. Tako se smanjuje tjelesna sposobnost evakuacije nastale topline što rezultira povećanom tjelesnom temperaturom i smanjenom kardio proizvodnjom. Vježbačkim rječnikom rečeno, rezultat dehidracije je smanjenje aerobne snage i radnog kapaciteta.

Kada ostajete bez tekućine, više niste u stanju dizati onoliko koliko ste mogli na početku treninga, odnosno onda kada niste bili u stanju dehidracije. Ustanovljeno je da gubitak od samo 2% tjelesnih tekućina (vode) rezultira smanjenjem performansi za čak 15-20%. Kako biste imali što je moguće kvalitetniji trening, morate ostati hidratizirani

Kako bi održao pravilnu hidrataciju, svaki bodybuilder mora razmotriti vlastiti vodni balans, odnosno, mora definirati odnos količine vode koju izluči s onom količinom koju unese. Točna količina vode koju je potrebno unijeti da bi održali taj balans je vrlo često tema mnogih debata.

Američko Sveučilište Sportske Medicine u sljedećih par rečenica je zaista tačno preciziralo pravilnu hidrataciju i što je najvažnije, savršeno odgovara zahtjevima bodybuildinga. Prije nego započnete trening, prehidratacija bi se trebala uzeti u obzir na temelju izlučenog urina i njegove boje (tamniji pokazuje nedovoljnu hidrataciju) nekoliko sati prije.

Za vrijeme treninga, cilj bi trebao biti spriječiti dehidraciju. Na žalost, ne može se odrediti točna količina vode koju bi trebalo unijeti. Svatko treba procijeniti koliko je izgubio i tu količinu nadoknaditi. Najlakši je način izvagati se prije i poslije treninga i tako procijeniti koliko ste izgubili, a koliko trebate nadoknaditi vode.

Količina koju je preporučeno piti za vrijeme treninga kreće se od 0.4 do 0.8 litara po satu. Poslije treninga, cilj treba biti nadoknaditi sve tekućine. Ako vam vrijeme dozvoli, konzumacija hrane i pića će uspostaviti pravilan balans tjelesnih fluida.

 

Podijeli