Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

Obrok prije treninga

Obrok prije treninga

Većina vježbača pažnju posvećuje onom obroku nakon treninga, dok u potpunosti zapostavlja obrok koji prethodi treningu, a koji je sigurno podjednako važan kao i post meal. Ono što jelo pred trening treba da pruži jeste opskrba širokim spektrom aminokiselina tako da u nastavku teksta možete pročitati koje su to namirnice koje predstavljaju odličan izbor.

Bjelanjci imaju kvalitetnije proteine od sirutke i daju krvi posebno brz nalet aminokiselina koje grade mišiće. Dobar izbor obroka bio bi omlet od bjelanjaka. Kako ne bi morali razbijati desetke jaja, možete kupiti bjelanjke pakirane u kartonima. Za transport, pohranite već pripremljeni omlet u spremnik, čuvajte ga u frižideru i samo ga stavite u mikrovalnu prije nego krenete vježbati.

Također možete koristiti vrlo tanko narezanu (očišćenu od kože i kostiju) puretinu, piletinu ili ribu. Ovi proteini ne djeluju brzo kao bjelanjci; najbolje djeluju kada su poširani (kuhano na pari) ili kuhani (vlažna toplina), bolje nego kad se pripremaju na roštilju ili prženjem u tavi (suha toplina). Prženje ili bruniranje mesa stvara kožicu koja usporava probavu. Također možete ubrzati probavu tako da sitno narežete piletinu i puretinu, i tako olakšate žvakanje i poboljšate pristup probavnim enzimima.

Važno je da meso bude tanko narezano. Masnoća odgađa pražnjenje trbuha i usporava cijeli probavni proces. To znači da se hranjive tvari otpuštaju u sporom mlazu, umjesto u rapidnom valu koji trebate za treniranje. Umjesto ulja, sira i maslaca za okus, koristite narezane rajčice, povrće i začine. Očekivano, crveno meso nije dobra hrana prije vježbanja. Nekim komadima, s 40-60%  kalorija iz masti treba dugo da se probave, pa vam je bolje s bjelanjcima, peradi ili ribom.

Podijeli