Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

Dizanje Olimpijskih tegova, da ili ne?

Dizanje Olimpijskih tegova, da ili ne?

Ove vježbe dizanja su odlične za razvoj cijelog tijela i jačanje sportskih performansi ali sigurno postoji jednostavniji i sigurniji način da dobijete slične rezultate.

Prije tridesetak godina nekoga ko diže velike težine mogli ste vidjeti samo na Olimpijskim igrama. Međutim, sada je sve veći broj onih koji to žele učiniti po uzoru na njih. To je želja mnogih ljudi, svih generacija koji vrijeme provode u teretani. Olimpijske discipline dizanja težine omogućuju mišićima mnogo brži razvoj nego što je to slučaj sa uobičajenim vježbama, no neki treneri nude i argumente zašto se ne bi trebale dizati olimpijske težine.

-        Teško ih je savladati

Za razliku od drugih vježbi dizanja tegova za koje su potrebne vrlo male ili nikakve instrukcije za sigurno izvođenje, dizanje olimpijskih težina je tehnički mnogo teže savladati. Olimpijske discipline dizanja težine su kombinacija mrtvog dizanja, slijeganja ramenima i skok čučnja. Ovo nije nimalo jednostavno za izvoditi. Potrebni su mjeseci i godine konstantnog vježbanja da bi se to izvelo savršeno i tehnički ispravno od početka do kraja.

Ukoliko ipak želite da se takmičite u Olimpjskim disciplinama dizanja težine onda će vam za to biti potreban kvalifikovan trener, no ako samo želite izgubiti višak masti onda za to postoje mnogo jednostavniji načini.

-        Vaše tijelo nije dovoljno spremno

Mnogi muškarci provode puno svog vremena za radnim stolom, u automobilu i na kauču, a teretanu posjećuju samo nekoliko puta sedmično. Nažalost, to nije dovoljno da bi se mogli upotpunosti posvetiti  ovoj disciplini i tehnički je pravilno izvoditi. Trzaj, nabačaj i izbačaj zahtjevaju ravnotežu i fleksibilnost u određenim područjima (gležnjevi, kukovi i srednji dio leđa) i stabilnost u područjima donjeg dijela leđa i ramenih lopatica. Kada ne uspijete postići  ravnotežu, fleksibilnost i stabilnost u ovim područjima onda se izlažete riziku od zadobijanja teških povreda.

Prečica ka bržem unapređenju olimpsijskog dizanja tegova

Dizač može unaprijediti Olimpijsko dizanje  izvođenjem vježbi sa medicinskom loptom. Izvodeći eksplozivno vježbe sa medicniksom loptom sve mišiće razvijate u svakom smjeru. Baš kao i Olimpijsko dizanje i ove vježbe omogućuju da ostvarite fleksibinost, ravnotežu, snagu, brzinu, koordinaciju i agilnost. Također omogućuju brzi razvoj mišićnih vlakana i doprinose ubrzanju vašeg metabolizma. Izvođenje vježbi sa medicinskom loptom ne izgleda toliko impresivno kao olimpijsko dizanje ali je to svakako siguran način postizanja željenih rezultata .

Preporuka je da izvedete sljedeće vježbe prije početka treninga dizanja, jednom ili dva puta sedmično. Ako želite brži napredak i jači trening,  pojačajte intenzitet i brzinu izvođenja vježbi.

Bacanje medicinske lopte iznad glave:

Koristite loptu tešku 8 do 12 kilograma, izvedite tri ponavljanja u trajanju od 45 do 60 sekundi. To je jedna serija izvođenja vježbe  a trebali biste je ponoviti do 8 puta.

Bacanje medicinske lopte bočno:

Koristite loptu tešku od 4 do 6 kilograma, izvedite tri ponavljanja u trajanju od 45 do 60 sekundi, na jednu stranu i isto to ponovite i na drugu stranu stranom.  To je jedna serija izvođenja vježbe  a trebali biste je ponoviti do 6 puta.

 

Klikni na sliku i lajkaj stranicu

Podijeli