Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

BCAA aminokiseline

BCAA aminokiseline

Šta su BCAA aminokiseline i zašto su toliko važne?

Redovno uzimanje BCAA donosi slijedeće rezultate: povećanje snage, povećanje veličine, smanjenje postotka masnoće. Dobro zvuči, zar ne?

Skraćenica BCAA označava tri aminokiseline: leucin, izoleucin i valin. Sve tri su esencijalne aminokiseline, što znači da ih organizam sam ne može proizvesti. Ali koliko su esencijalne? Oraganizam stanice mišića gradi od oko 20 vrsta aminokiselina, jedna trećina aminokiselina koje se nalaze u mišićima spadaju u grupu BCAA.

Jako je zanimljivo kako organizam te aminokiseline koristi. Kada probavljamo aminokiseline (mogu biti samostalne, slobodne aminokiseline ili bjelančevine) one prvo dospijevaju u jetru, gdje ih jetra odmah razgradi i koristi ih kao gorivo, ako nema na raspolaganju drugi izvor za proizvodnju energije.

U tom slučaju aminokiseline ne može upotrijebiti za izgradnju mišića, jer ih koristi za proizvodnju energije. Pa ipak, jetra napravi razliku, s BCAA čine iznimku, jer ih odvaja i direktno šalje dalje prema mišićima, i kasnije se mogu koristiti za izgradnju mišića, regeneraciju.

Mišići BCAA aminokiseline, za razliku od ostalih aminokiselina, mogu neposredno iskoristiti. Zahvaljujući tome, tijekom treninga BCAA osiguravaju energiju mišićima, a nakon treninga, za vrijeme odmora, grade stanice mišića. Dakle, dva najpogodnija termina za konzumiranje BCAA je vrijeme prije i poslije treninga.

 

Podijeli