Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

Anabolićki prozor

Anabolićki prozor

Šta je anabolički prozor?

Da bismo dobili izrazito mišićavo tijelo nije dovoljno samo naporno trenirati. Jasno, to je danas već poznato svakom ko se bavi bodybuildingom. Zna se da ko želi razviti mišiće neće nikada propustiti svoj doručak niti svoj shake nakon treninga. To znači da nakon što si spustio posljednji uteg na treningu dolazi vrijeme za tvoj post workout shake.

Tradicionalno (nakon treninga) se shake sastoji od kratkolančanih ugljikohidrata kao što su na primjer Dekstorza, Saharoza ili Maltodekstrin i od brzo raspoloživih proteina sirutke (Whey).  To se treba popiti upravo u to vrijeme, nakon treninga, jer se tada otvara takozvani – Anabolički prozor. To znači da su tada vaši mišići pojačano otvoreni za primanje ugljikohidrata čije rezerve su za vrijeme treninga bile potrošene. Rezerve se moraju ponovno popuniti za ugljikohidrate a isto tako i za aminokiseline. Anabolički prozor je širom otvoren i on se postepeno zatvara da bi nakon 36 sati kada se nivo sinteze proteina ponovno spušta na normalu.

Izgradnja mase

Nivo sinteze proteina označava koliko aminokiselina se uskladištuje u mišiću odnosno koliko mišić raste. Što je viši nivo sinteze proteina to više izgrađujete mišiće. Kao prvo povećava se nivo sinteze proteina putem treninga, a taj efekt se još i bez dodatnog napora može pojačati time da se u pravo vrijeme uzme odgovarajući protein.

Otvorenost za hranjive sastojke

Princip je takav da što je anabolički prozor šire otvoren to više mogu hranjivi sastojci doprinjeti oporavku i iniciranju razvoja mišića. Svojim treningom utječete na to koliko će široko prozor biti otvoren. Novija istraživanja su pokazala da prisutnost proteina u krvi za vrijeme treninga i direktno nakon treninga značajno utječu na to koliko ćete dodatno otvoriti taj anabolički prozor. Zato je standardni savjet popiti direktno nakon treninga svoj shake.

 

Podijeli