Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

9 naćina da ubrzate metabolizam

9 naćina da ubrzate metabolizam

Mitovi o metabolizmu i 9 jednostavnih načina kako maksimalno iskoristiti potencijal našeg metabolizma

Ne moramo biti robovi našeg sporog metabolizma. Postoji 9 jednostavnih načina da maksimalno iskoristimo njegov potencijal

Šta je zapravo metabolizam?

Metabolizam je oznaka za količinu energije koju naše tijelo troši, ili količinu dnevno sagorenih kalorija. Na mnogim sajtovima moguće je izračunati BMR (basal metabolic rate), odnosno koliko naše tijelo sagorjeva kalorija, pa čak i ukoliko cijeli dan provedemo u krevetu.

Ne zaboravite, naše tijelo koristi energiju čak i ukoliko ništa ne radimo.

Mitovi o metabolizmu

Riječ metabolizam izaziva mnoga nerazumijevanja u krugu ljudi koji treniraju.

Mnogi, spor metabolizam krive za višak kilograma ili rezultate, i upravo je ovaj mit ustaljen u industriji mršavljenja. Svakodnevno nam putem reklama nude različite preparate za ubrzavanje metabolizma koji garantuju gubitak tjelesne težine bez dijeta ili vježbanja.

No, svakako na umu trebate imati da ukoliko odlučite koristiti neki od ponuđenih preparata za ubrzavanje metabolizma, bez napornog vježbanja u teretani, trebate znati i da time ozbiljno ugrožavate svoje zdravlje.

Trebate imati na umu da je to ipak samo mit, i da često biti vitak ne znači brži rad metabolizma. Vitki ljudi često imaju sporiji metabolizam od osoba sa viškom kilograma.

No ne moramo biti žrtve našeg sporog organizma. Možemo učiniti nekoliko stvari kako bi iskoristili naš maksimum.

Kako pojačati metabolizam

 1.Radite jake intervalne treninge

Obični kardio trening ubrzava naš metabolizam samo dok trening traje, kada prestanemo trenirati naš metabolizam se vraća uobičajnoj brzini. S druge strane nakon jakih intervalnih treninga metabolizam brže radi još satima. Nakon ovih treninga, u kojima kombinujemo spore i brze radnje, tijelo je toliko napregnuto, da mu je potrebno dodatno vrijeme za oporavak.

2.Dizanje tegova

Kao i jaki intenzivni treninzi, tako i dizanje utega naš metabolizam drži ubrzanim još dugo nakon treninga. Stručnjaci procjenjuju da metabolizam na višoj razini radi oko 39 sati. I to je ponovo zbog toga što je tijelo nakon vježbanja toliko napregunto da mu je neophodno dodato vrijeme za oporavak.

3. Izgradnja mišića 

Ne mislite li da je neobično čuti nekoga kako govori da pretvara mast u mišiće? Da, Da.. Neobično je... jer su mast i mišići dva potpuno različita tkiva.

Bitno je znati da su mišići metabolički mnogo aktivniji nego masti. Stručnjaci smatraju da ukoliko imate razvijene mišiće, dnevno sagorijevate dodatne kalorije. Sa mastima to ide malo teže.

4. Jedite proteine

Jeste li znali da proteini imaju termogenički učinak? To znači da povećavaju proizvodnju topline tijela i njih organizam probavlja s maksimalnom energijom. Proteini se teže probavljaju, te je stoga potrebno i više energije za njihovo probavljanje nego što je to slučaj sa mastima i ugljikohidratima.

Zato iskoristite ovu prednost i proteine uvrstite u svoje svakodnevne obroke.

5.  Jedite pet do šest manjih obroka dnevno

Unos hrane ubrzava rad metabolizma jer se probavom troši energija.

Jedući nekoliko obroka, a ne samo tri, ubrzavamo naš metabolizam pet do šest puta dnevno, a ne samo tri puta. Ova tehnika djeluje na drugim razinama. Kada naše tijelo ne dobije hranu, metabolizam uspori. Kada obrok izostane, naše tijelo reaguje. Prirodno je da u se tijelo u takvim situacijama brani, a to čini tako što zadržava masti.

Kada jedemo samo tri puta dnevno, metabolizam značajno usporava između obroka. U drugom slučaju, ako jedete svaka tri do četiri sata, metabolizam će raditi intenzivnije, znajući da novi obrok uskoro stiže.

Neka razmak između vaših obroka uvijek bude tri do četiri sata, čak iako niste gladni.  Ukoliko nikad niste gladni manje su šanse i da se prejedete ili na brzinu pojedete nešto nezdravo.

6. Jedite pravu hranu

Kada kažemo „prava hrana“ misli se na hranu koja je prirodna, organsko voće, povrće i nemasno meso i jaja. Proces probave počinje još u ustima, a zatim se proces nastavlja. Daljom razgradnjom energija ili se odmah koristi, ili se prave zalihe energije. Probavni sistem je kao dobro podmazan stroj, radi samo ukoliko funkcionišu svi dijelovi. Zapamtite, probava sagorijeva kalorije što ubrzava i rad metabolizma. Brz način života ne dozvoljava nam uvijek da jedemo svježu hranu, ali obrađenu i nezdravu hranu ipak bi trebali jesti u minimalnim količinama.

7.  Pijte vodu

Voda je najbitnija u izgradnji vitkog i zdravog stasa. Unošenje vode u organizam također ubrzava rad metabolizma.

Ukoliko vodu ne unosite u organizam u neophodnim količinama, tijelo vam može dati pogrešne indikacije, pa tako možete misliti  da imate osjećaj gladi umjesto žeđi. Dovoljnim unosom vode osiguravate tjelesnu ravnotežu.

Ali kako unos vode ubrzava naš metabolizam?

Voda čini da toksini iz našeg organizma brže nestanu, tako što ih odvodi u debelo crijevo, ali isto tako hladna voda u određenoj mjeri rashlađuje organizam i on se "buni" ubrzavanjem metabolizma koji zagrijva tijelo kako bi temperatura ostala na neutralnoj.

Pijte što više vode. A ako vježbate, pijte još više.

8. Pijte zeleni čaj

Najbolji način da ubrzate svoj metabolizam je da pijete zeleni čaj.  Tri do četiri šolje čaja dnevno pomoći će vam da sagorite 70 kalorija. 

Zeleni čaj je bogat antioksidansima, a sadrži i kofein koji ubrzava metabolizam. Pijte zeleni čaj topao ili hladan, bitno je samo da unesete barem 250 ml tokom jednog dana.

9. Izbjegavajte stres

Pećinskom čovjeku stres je nekada bio koristan. Zašto? Pećinski čovjek je bio pod stresom kad je došlo do nestašice hrane. Stres je pokrenuo mehanizam za preživljavanje koji je usporio njegov metabolizam da očuva dragocjene energetske rezerve u obliku sala.

Danas, nemamo problema sa nestašicom hrane, međutim stresni mehanizam se evolucijski nije promijenio. Dakle, kad smo pod stresom zbog bilo čega, naš metabolizam se usporava. Zato je korisno da svatko sebi nađe nešto što ga opušta i relaksira, neki ispušni ventil. I na taj način ćemo doprinijeti visokoj razini metabolizma.

 

 

Podijeli