Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

8 namirnica koje trebate izbjegavati

8 namirnica koje trebate izbjegavati

1. Bijeli hljeb, rafinirana brašna

Po definiciji, bijeli hljeb i prerađena brašna su uopćeno toksični za naše tijelo jer su očišćeni od gotovo svih vitamina, minerala, vlakana i drugih važnih nutrijenata. Zbog ovoga, tijelo ne zna kako da probavi i prilagodi se ovakvoj, da tako kažemo hrani, što može dovesti do zdravstvenih problema. Prerađeno bijelo brašno je također izbijeljivano sa hlorom i bromirano bromidom, dvije otrovne hemikalije za koje je dokazano da uzrokuju oštećenja štitnjače i nekih organa.

2. Konvencionalna smrznuta jela

Većina ovakvih jela je puna prezervativa, prerađene soli, hidrogeniziranih ulja i drugih vještačkih sastojaka, da ne spominjemo da je većina tih jela bila prije i skuhana, smanjujući njihov nutritivni sastav na minimum (naročito ako računamo da će opet biti u mikrovalnoj kad ih donesemo kući)

3. Bijela riža

Kao i iz bijelog hljeba, iz ove namirnice je odstranjena većina nutrijenata. ĐŒak i tzv. ojačana bijela riža je u nutritivnom deficitu jer tijelo prerađuje ovu vrstu mnogo drugačije od smeđe riže, koja se apsorbuje sporije i ne uzrokuje isti porast šećera u krvi poput bijele.

4. Kokice iz mikrovalne

Ova prerađena hrana je među omiljenim grickalicama filmofila, međutim ovo je jedna od najnezdravijih namirnica koju možete pojesti. Praktično svaka komponenta kokica iz mikrovalne, od genetski modifikovanih zrna kukuruza do prerađene soli i hemikalija koje služe kao pojačivači okusa je nezdrava i promovira bolesti. Povrh svega, također sadrži i diacetil koji vam može uništiti pluća. Ako već volite kokice, držite se organskih koje sami sebi možete pripremiti pa čak i ubaciti neke zdrave sastojke poput kokosovog ili maslinovog ulja.

5. Mesni proizvodi sa nitratima i nitritima

Kobasice, hot-dog, salame i mnoge druge mesne namirnice koje možete naći u prodavnicama često obiluju sodium nitritima i drugim hemijskim prezervativima koji se povezuju sa srčanim oboljenjima i rakom. Ako jedete meso držite se hemijski netretiranog, bez nitrita i nitrata.

6. Margarin

Sakriven je u svim vrstama prerađene hrane, margarin, hidrogenizirano trans-masno ulje je nešto što želite zaobići pod svaku cijenu ako želite sačuvati zdravlje. Suprotno od ubijeđenja mnogih, puter i zasićene masti mogu biti i ne tako loša varijanta ako dolaze od životinja koje su hranjene travom a ne kukuruzom i sojom, te i ove masti mogu biti bolja opcija od margarina. Ako ipak ne želite životinjske masti, držite se ekstra djevičanskog kokosovog ulja ili maslinovog ulja, samo što dalje od margarina.

7. Sojino mlijeko i zamjene za meso bazirane na soji

Pored činjenice da su skoro svi neorganski sojini sastojci genetski modifikovani, većina sojinih dodataka je prerađena koristeći toksičnu hemikaliju poznatu kao heksan, koji se povezuje sa defektima kod novorođenčadi, problemima sa reprodukcijom i rakom. Soja koja nije fermentirana je također visoko estrogenična, što može izbaciti vaš prirodni hormonalni balans iz kolosijeka.

8. Bilo šta sa natpisom DIET

Mnogi tzv. dijetetski proizvodi na tržištu sadrže vještačke zaslađivače poput aspartama i sukraloze, oboje se povezuje sa oštećenjem nerava, probavnim problemima te poremećajem rada endokrinih žlijezda. Mnogi dijetetski proizvodi također sadrže dodate hemijske okuse umjesto masti i drugih prirodnih komponenti koje su izbačene kako bi se vještački smanjio sadržaj kalorija. 

Podijeli