Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

5 namirnica koje vas vode do upalnih procesa i raznih oboljenja

5 namirnica koje vas vode do upalnih procesa i raznih oboljenja

Kako vas  može vaš program ishrane  i dijeta dovesti do raznih oboljenja?

Sigurno ste se više puta pitali da li večerati, koje namirnice u noćnim satima konzumirati, da li je večera „neprijateljski obrok“ i sl.? Rezultati istraživanja koje je sprovedeno na Univerzitetu u Južnoj Karolini pokazuju da vaša večera može biti uzrok raznih oboljenja i u konačnici i smrtnog ishoda. Dakle, sve zavisi od toga koje namirnice konzumirate. Istraživanja su pokazala da ljudi koji konzumiraju hranu koja dovodi do širenja upale, kao što je hrana koja sadrži visok nivo šećera i masti, imaju veći rizik od prerane smrtnosti nego ljudi koji konzumiraju voće i povrće.

Autorica studije istraživanja dr. mr.  Susan Steck, kaže da hronične manje upale mogu dovesti do raka, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti ili u konačnici i do smrtnog ishoda. Istraživanje je pokazalo da upravo ljudi koji prakticiraju razne dijete koje se često povezuju sa upalnim procesima, i ne vode računa o programu ishrane, su najčešće direktno izloženi raznim oboljenjima i upalama, i imaju čak četiri puta veće šanse da obole od raka želuca i probavnog sistema.

Pazite se sljedećih čestih uzročnika oboljenja i upalnih procesa:

-       Biljno ulje: Istraživanja sprovedena na Univerzitetu u Torontu pokazala su da su kukuruzno ulje i ulje šafranike, ulja  koja se sastoje uglavnom od omega- 6 masnih kiselina, uzročnici upalnih procesa  i oboljenja koronarnih arterija. Preporuka je da se u ishrani konzumira maslinovo ulje i ulje uljane repice, ulja koja su bogata omega-3 masnim kiselinama.

-       Crveno meso: Australijski istraživači su na osnovu raznih istraživanja došli do podatka da konzumiranje obroka koji su prepuni zasićenih masti dovodi do smanjenja  funkcije krvnih žila, umanjena potencijala za smanjenje upalnih procesa,  „dobrog“ HDL kolesterola i glavni je uzročnik povećanja krvnog pritiska i raznih srčanih bolesti. To ne znači da vi morate u potpunosti iz vašeg programa ishrane izbaciti crveno meso, samo morate voditi računa o količini koju konzumirate i neka vaš prvi izbor bude nemasno crveno meso. 

-       Rafinirane žitarice: Istraživanja sprovedena na Univerzitetu u Torontu pokazala su da su rafinirane žitarice, razni kolačići, hljeb, krekeri i druga upakovana hrana, glavni uzročnici visoke razine upalnih proteina, inhibitora plazminogen aktivatora tipa 1 (PAI-1) koji je usko povezan sa razvojem dijabetesa tipa 2. Rafinirane žitarice su proizvodi od prerađenih žitarica uz dodatak šećera. Rafinirane žitarice se reklamiraju kao zdrave, dijetetski proizvodi itd.,  a pune su jednostavnih šećera a preradom izgube  ono bitno u sebi kao što su vlakna, vitamini, minerali... 

-       Kineska hrana: Kada su japanski istraživači ubrizgali MSG aditiv, koji se nalazi u hrani, u miševe, ovo je kod glodara izazvalo razvoj jačih upalnih procesa, pretilosti, bolesti jetre, i dijabetesa tipa 2. Američka organizacija za provjeru ispravnosti hrane i lijekova je proglasila MSG sigurnim, ali je istraživanje Univerziteta Sjeverne Karoline pokazalo da su ljudi koji konzumiraju oko najviše 5 grama dnevno, imali 33 procenta veću šansu da postanu pretili u poređenju sa ljudima koji su konzumirali manje količine. Uredu je povremeno konzumirati Kung Pao piletinu, ali čitajte etikete sa sastojcima. MSG također vreba iz umaka za salate, sosova, konzerviranih čorbi, juha i delikatesnih mesa.

-       Bezalkoholna pića: Sudeći po Švicarskom istraživanju, kod mlađih muškaraca koji su konzumirali otprilike dvije limenke Coca-Cole dnevno, došlo je do povećanja C-reaktivnog proteina koji je predstavlja znak upale koja je blisko povezana sa srčanim bolestima, srčanim i moždanim udarom, što je dovelo do povećanja od 109 procenata u samo 3 sedmice. Smanjite svoje navike ispijanja gaziranih pića, i probajte konzumirati izvorsku vodu sa dodatkom limuna.

 

Podijeli