Savjetni centar

Savjetni centar

Preporučeni plan

5 kljućnih pravila vezanih za trćanje u prirodi

5 kljućnih pravila vezanih za trćanje u prirodi

Trčanje u prirodi je odličan način da začinite svoj kardio program. Saznajte nešto više o ključnim pravilima za trčanje u prirodi u nastavku.

Bez obzira da li se radi o tome da ste tek nedavno počeli sa rutinom trčanja ili ste veteran sa bezbroj pretrčanih kilometara, vjerovatno će doći vrijeme kada ćete htjeti osjetiti sve čari trčanja na duže staze u prirodi. Kada se to desi ne suprostavljajte se.

Iako trčanje na traci za trčanje pruža osjećaj pouzdanosti i kontrole, ništa nije kao trčanje po blatnjavoj cesti ili prašljivom putu, te odlazak u prirodu po malo vitamina D. Ne samo da ovo liječi dosadu koja dolazi sa dugim sesijama na traci za trčanje, već će vam majka priroda pružiti i nove izazove koje možete prevladati. Trčanje u prirodi teži da bude više izazovno od trčanja na traci za trčanje, zato što više ne morate svoja stopala prilagođavati motorizovanoj traci. Potpuno je prirodno. Zbog ovoga razloga, postoje neke važne stvari na koje morate misliti prije nego se uhvatite staze. Ovo je ono što morate znati.

1.      Obuća za trčanje

Trčanje na otvorenom zahtijeva od vas da se prilagodite elementima sa kojima se ne možete susresti na ravnoj i glatkoj traci za trčanje. Ova vrsta trčanja  u kombinaciji sa neravnom površinom, otporom zraka i bilo kojom drugom neočekivanom preprekom, zahtijeva od vas ulaganje dodatnog napora pri svakom narednom koraku. Svaki od navedenih faktora znači dodatni napor za vaše zglobove i mišiće.

Ako za vrijeme trčanja ne nosite odgovarajuću obuću, koja je prilagođena vremenskim uslovima, ne može se dodatno iskoritsiti sva dobrobit trčanja, a istovremeno se izlažete riziku od povreda. Jer, svaki put kada stopalo dotakne tlo, svi zglobovi gležnja, koljena i leđa izloženi su opterećenju koje je čak tri do šetiri puta veće od težine tijela.

Zaista postoji veliki izbor tenisica za trčanje, ali neka vaš izbor budu one koje vas mogu u potpunosti zaštiti od povreda i neka budu savitljive. Zahvaljujući takvoj obući pokreti se amortiziraju, smanjujući trenje kod svakog koraka.

2.      Isplanirajte vašu rutu

Na traci za trčanje vi jednostavno pravite samo korak za korakom, promijenite brzinu mehanički kada želite i kada završite sa trčanjem još uvijek ste na istoj lokaciji. Međutim, kada se odlučite za trčanje u prirodi morate biti svjesni gdje se nalazite. Jer, mnogi trkači na otvorenom, stalno imaju želju da trče što više i što dalje iako nisu svjesni da možda nisu u potpunosti spremni za taj poduhvat.

Trčanje na traci za trčanje se čini mnogo težim u odnosu na trčanje u prirodi, zbog jednostavnosti pokreta i monotonije. Međutim, kada se odlučite za trčanje u prirodi neka vaša prva ruta bude kratka, u skladu sa vašim trenutnim mogućnostima, jer uvijek možete povećati kilometre kada savladate početni nivo.

Ako ste od onih osoba koje jednostavno vole trčati u prirodi bez prethodnih planova vezanih za dužinu i uslove na stazi, preporuka je da ipak ponesete sat, GPS aplikaciju ili jednostavno pedometar radi vaše sigurnosti i bezbjednosti.

3.      Provjerite klimatske uslove

Dok je u modernim teretanama osigurana ugodna sobna temperatura, koja se podešava po potrebi, ne možemo reći da to vrijedi i za vanjske uslove, tj. za trčanje u prirodi. Prije nego krenete na trčanje u prirodi, provjerite vremensku prognozu i odijenite se u skladu sa vremenskim uslovima. 

Ako je vrijeme toplo preporuka je da se obuku kratke hlače, ali ne prekratke kako ne bi pritiskale unutrašnjost bedra i izazivale crvenilo. Za gornji dio sasvim je dovoljna majica kratkih rukava koja omogućava koži da normalno diše. Za trčanje u večernjim satima odijenite se slojevito kako biste mogli skinuti neki  od slojeva kada vam postane vruće.

4.      Ispitajte teren prije trčanja

Dobra ideja je da uvijek prvo ispitate duže rute na kojima planirate trčati i napravite zabilješke o svim brdima ili neočekivanim izazovima na koje možete naići. Ako se možete nositi s tim, onda to i napravite. A ako ne možete, onda smatrajte svoj prvi izlazak u prirodu skautskom misijom, i ne bojte se da propješačite dio rute ako niste upoznati sa njom i visinskim promjenama. Ako ste većinom trčali na ravnoj traci za trčanje, onda i najmanje brdo se može činiti teškim. Utopite se u ove novododate izazove. Ako niste baš najspremniji, možete se umoriti prije vremena, što će povratak kući učiniti još težim.

5.      Pijte mnogo tekućine čak i kada niste žedni

Na traci za trčanje vi jednostavno možete pritisnuti dugme za pauzu, sići sa trake i popiti tekućinu, ali vam trčanje u prirodi ne omogućava takav luksuz. Ako ste se odlučili na trčanje na duže staze i duži vremenski period, u trajanju od sat vremena ili duže, morate obezbjediti dovoljno tekućine za vaš organizam.  Tokom trčanja, organizam zbog znojenja i isparavanja gubi puno tekućine i zbog toga je vrlo bitno tu tekućinu nadoknaditi.

Ako ste se odlučili trčati 3 do 6 kilometara, izgubljenu tekućinu možete nadoknaditi naknadno, nakon trčanja, no ako ste odlučili trčati 10 kilometara i više vi morate za vrijeme trčanja obezbjeditii dovoljno tekućine.  Za vrijeme trčanja važno je piti male gutljaje tekućine, bez obzira da li ste žedni ili ne, jer kad osjetite žeđ to je već prvi znak da je počela dehidracija. Ne dozvolite da dođe do toga!

 

 

Podijeli