Sve što trebate znati o sportu "Trčanje"

Volumen treninga koji odrađuju triatlonci je visok. Zbog toga osiguravanje unosa energije u toku dana je veoma važno za bilo koji stil sportske prehrane. Za mnoge sportiste je normalno da imaju tri standardna obroka u toku dana,ali za one koji naporno treniraju bilo bi poželjno da povečaju broj jela na 5/6 na dan kroz uključivanje prikladnih užina.

Postoji dosta informacija o procentu karbohidrata,masnoča i proteina koji je potrebno unijeti kroz ishranu. Ovo je teško za uraditi,te večina uputa predlaže unos ugljikohidrata i proteina zasnovan na tjelesnoj težini npr. 2 grama proteina na kilogram tjelesne težine na dan. Nažalost ove upute nije uvijek lahko sprovesti u djelo te za večinu važi pravilo da trebaju konzumirati karbohidrate i proteine u svakom jelu. Ugljikohidrate sa niskim glikemijskim indeksom je bolje konzumirati u glavnim jelima,dok je ugljikohidrate sa visokim glikemijskim indeksom bolje konzumirati prije,tokom i poslije treninga.

Sportisti kojima je potrebna izdržljivost su osjetljivi na unos proteina kroz prehranu,a sve to bazirano na mitu da če ih proteini učiniti „velikim“. U stvarnosti to nije tako,trening sa otporom je ono što povečava mišičnu masu a ne unos proteina. Protein je ključan u ishrani i treba da se normalno konzumira kroz dan kako bi pomogao kod regeneracije i balansa proteina opčenito. Iako sveukupne potrebe za proteinom nisu visoke kao kod sportista koji se baziraju na snagu,triatlonci mogu ostvariti veliki napredak uvrštavanjem proteina u svoju ishranu pri oporavku od treninga.

Unos vode je još jedan važan faktor za triatlonce. Količina koju če svaki pojedinac izbaciti na znoj je individualna i zavisi od više faktora npr. vremenskih prilika,intenziteta,trajanja. Dehidracija dovodi do smanjenja intenziteta treninga,te je pravilan unos tekučine u toku dana zaista od velike važnosti. Boja urina je najjednostavniji način da pratite stanje hidratiziranosti,jer urin koji je žut/obojen predstavlja stanje dehidracije. Elektroliti su još jedno važno područje u svijetu triatlona. Konzumiranje sportskih napitaka sa elektrolitima je redovna praksa,dok se kod nastupa koji dugo traju i/ili se održavaju pri visokim temperaturama preporučuju napici sa više elektrolita.

Preporučeni proizvodi