Sve što trebate znati o sportu "Penjanje"

Postoji mnogo vrsta penjanja uključujuci i tradicionalno penjanje uz stijenu,planinarenje itd. Penjanje uz stijenu se dijeli na tri discipline: tradicionalno,sportsko penjanje i bouldering. Penjači se susreču sa mnogo izazova,kako fizičkih tako i psihičkih. Fizički,penjanje je jedan od najzahtjevnijih događaja što se tiče izdržljivosti. Aerobni trening je krucijalan kako bi se preživjeli mnogobrojni faktori vanjskog penjanja,dok je trening snage (naročito gornjeg dijela tijela) možda i još važniji jer se penjači moraju kretati konstantno prkoseči gravitacionoj sili.

Ishrana je vitalna komponenta penjanja. Mjerodavno je da penjači konzumiraju hranu koja pruža dovoljno energije koja če dozvoljavati i pružati dobre performance,bez osječaja nelagode,rastresenosti ili težine.

Važno je da penjači imaju snage da drže svoje tijelo rukama,prstima ili nogama. Iz ovog razloga mnogi teže niskom tjelesnom procentu masti sa čistom mišičnom masom za snagu,što omogučava lakše kretanje uz lice stijene. Pametno rukovanje ugljikohidratnom dijetom npr.korištenje nisko-glikemijskih ugljikohidrata če pomoci da se odrzati kompozicija tijela,dok je protein važna komponenta koja se treba uzimati sa svakim obrokom i užinom,a naročito poslije treninga kako bi se podstakao oporavak.

Nizak procenat tijelesnih masti kod elitnih penjača je pozitivno povezan sa njihovim nivoom izvedbe. Stoga,penjači mogu smanjiti unos hrane kako bi postigli što bolji omjer između snage i težine. U nekim slučajevima,gubitak na težini je nužan,ali važno je da se to izvede sa osječajem kako ne bi došlo do neželjenog gubitka mišične mase ili se naudilo zdravlju penjača.

Preporučeni proizvodi